úterý 21. července 2015

The Maze Runner

Ahoj lidi, tak je tu ta slíbená receze na knihu The Maze Runner.
Ke knize mě přivedl film, protože v tu dobu, kdy to běželo v kině jsem znala jedině Hunger Games, Divergent a TFIOS :)
#Spoilers
Na začátku knížky mě překvapilo hlavně to, jak moc je rozdílná s filmem. Když se Thomas ocitl na Placu, musím říct, že mě překvapilo jak do všeho šel tak nějak po hlavě. na jednu stranu byl zmatený, v hlavě mu mluvil hlas Teresy a on byl uvězněný uprostřed labyrintu. Všichni říkali, že z Labyrintu nevede žádná cesta, ale mě napadly hned dvě. Za prvé, mohli si postavit něco jako žebřík, kterým by mohli vylézt na vrchol stěn a po nich by mohli jít (Kdyby se náhodou stalo, že se někde nedalo jít, mohli si vyrobit lávku nebo něco takového). Druhá možnost bylo pravidlo pravé ruky (pokud někdo nezná, jde o to, že se držíte pravou rukou pravé stěny Labyrintu a tak vždycky musíte dojít na konec) - což tam vlastně bylo nakonec nemožný - protože východ byl v tý Rmuí noře :D - takže měli udělat tu 1. možnost.
Co se mi líbilo bylo, jak zachránil Albyho - který stejně o chvilce zemřel, pak to, jak se choval k Chuckovi a hodně se mi líbilo ztvárnění rmutů - pěkně je tam popsal až do detailů. Všechno měl krásně propracované a hlavně to, jak nakonec uprchli bylo vymyšlené skvěle, sice to trochu dalo zabrat na přemýšlení.
Konec se mi nelíbil hlavně pro to, jak se ani nesnažili napadnout tu kancléřku (dá se jí říkat snad kancléřka :D) a ona si tam v klidu jen tak stála... Smrt Chucka jsem prožívala emocionálně až moc, což u mě ani není zvykem, protože tyhle smrti mi ani moc nevadí.
Konec, kdy nastoupili do autobusu, byl trochu zmatený a hlavně mi připadalo, jako by Thomas chvílemi zamrzl (platí pro všechny 3 knihy) a když se tak stalo, připadal mi hrozně labilní, fakticky nevím proč.Můj nejoblíbenější citát z první knihy je "If you ain’t scared… you ain’t human."
Celkově se mi kniha strašně moc líbila a tak bych dala prvnímu dílu 4,5 hvězdičky!

1 komentář:

  1. Pěkně napsané! :D :-)
    Pro mě byl taky šok, jak moc se kniha od filmu lišila a smíšené pocity jsem měla, když se ocitli u té Rmutí díry. Nejvíc jsem ale změnila pohled na Teresu, podle mě byl její charakter daleko lepší v knize, než ve filmu, kde jsem ji vůbec nemusela :D ¨
    Hezký článek! Těším se na další:33 ^^

    OdpovědětVymazat